Tropikalna dżungla pulsuje życiem — gęsta i duszna od wilgoci unoszącej się nad ściółką. Korony drzew splatają się wysoko nad ziemią, rzucając wieczny półmrok, w którym światło słońca przebija się jedynie wąskimi smugami. Powietrze przesycone jest zapachem wilgotnej ziemi, rozkładających się liści i słodkich owoców dojrzewających wśród gęstych lian.
Wśród splątanych korzeni i na grubych konarach drzew kryją się prawdziwi władcy tego świata – ptaszniki. Wielkie, pokryte gęstymi włoskami pająki suną powoli po korze, czając się na swoją zdobycz. Niektóre skrywają się w głębokich norkach wykopanych w ziemi, inne zawisają wśród gałęzi, niemal nieruchome, wyczekując drżenia pajęczej nici. Ich ciemne sylwetki znikają wśród liści, ale czasem można dostrzeccień przebiegajacego pająka w słabym świetle.
Środkiem dżungli wije się szeroka rzeka. Na pierwszy rzut oka jej powierzchnia wydaje się spokojna, lśniąca odbiciem bujnej zieleni. W mętnej wodzie jednak ławice wygłodniałych piranii. Czasem ich obecność zdradza nagłe zamieszanie w wodzie, gdy ryby dopadną nieuważną ofiarę.
Wśród gęstych zarośli co chwila coś się porusza – drżą liście, słychać trzask łamanych gałązek, cienie przemykają wśród paproci. Dżungla nigdy nie śpi.
(c) Blizna
— Zbieractwo: włosy ptasznika, ząb piranii —
Włosy ptasznika
Ząb piranii
Każdy próbujący zdobyć włosy ptasznika dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji z pająkiem. Jeśli wynik wynosi:
1-4, to brak ataku ptasznika (66,7% szans)
Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ugryzienie (16,7% szans)
Postać traci -3 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak ptasznika (16,7% szans)
Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -5 PŻ, a w miejscu ugryzienia tworzy się twarda, boląca gula.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
Każdy próbujący zdobyć ząb piranii dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji z ławicą piranii. Jeśli wynik wynosi:
1-2, to brak ugryzienia (33,3% szans)
Piranie nie atakują, a postać zdobywa surowiec bez ugryzienia.
3-4, to atak ostrzegawczy (33,3% szans)
Postać traci -3 PŻ od pojedynczych, płytkich ugryzień.
5-6, to ma miejsce szał żerowania (33,3% szans)
Postać traci -6 PŻ, osaczona i pogryziona przez ławicę wściekłych piranii.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].