Żeby zostać przyjętym do klanu należy wypełnić możliwie wyczerpująco poniższy formularz. Wszystkie informacje jakie podajecie dotyczą postaci, nie użytkownika. Na start każdy otrzymuje rangę Sługi — wyjątek stanowią wilki urodzone w klanie.
Kod: Zaznacz cały
[b]Zgłoszenie:[/b]
[b]1.[/b] Imię:
[b]2.[/b] Wiek:
[b]3.[/b] Wygląd:
[b]4.[/b] Charakter:
[b]5.[/b] Historia:
[b]*6.[/b] Posiadana ranga i przydomek:
[b]Czy zapoznałeś się z Żelaznymi Zasadami i je akceptujesz?[/b] TAK/NIE
* — Tylko dla użytkowników, którzy przechodzą ze starego adresu forum.
—— ——
Żelazne Zasady
Żelazne Zasady Klanu Potępienia
I Władza i kary
1. Na szczycie hierarchii stoi Samiec Alfa bądź Samica Alfa (w zależności od obecnej władzy w klanie) i wszyscy są winni mu/jej/im szacunek i posłuszeństwo.
2. Alfa podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących klanu i podważanie ich jest zabronione.
3. Wszelkie bunty, spiski i działania wymierzone przeciwko władzy lub/i stabilności klanu będą bezwzględnie tłumione i surowo karane.
4. Alfa wymierza sprawiedliwość w klanie według swojego uznania i nie ma obowiązku pobłażać na pomniejsze wybryki. Należy zawsze mieć się na baczności i nigdy nie naruszać Żelaznych Zasad.
5. Przywódca klanu samodzielnie decyduje o awansach biorąc pod uwagę aktywność, potencjał i właściwe zachowanie podwładnych. Nie patrzy jedynie na wysiłki wilków, ale także na skutki ich działań oraz postawę, dlatego jednych może cenić bardziej od innych. Władca nie jest zobowiązany do tłumaczenia się ze swoich wyborów lub słuchania rad klanu, lecz może tak postępować.
6. Wkradanie się w łaski władcy czczymi pochlebstwami może przynieść tragiczne skutki dla kariery takiego wilka, ponieważ alfa ceni spryt, inteligencję, lojalność i siłę charakteru, a nie cwaniactwo.
7. Naleganie o przyznanie awansu będzie odnosiło zupełnie odwrotny skutek i może przekreślić jakąkolwiek szansę rozwoju kariery.
8. Wilki, które nie będą nadawały się do tego klanu zostaną wypędzone lub zabite.
9. Za łamanie Żelaznych Zasad lub inne występki władca może skazać członka klanu na śmierć, wygnanie, degradację na sługę, pozbawienie stanowiska i przydomków, karne zadanie bądź odsiadkę w lochach.
10. Tron Klanu Potępienia nie zawsze jest dziedziczny i nie jest z zasady przekazywany z pokolenia na pokolenie. Jeśli na stanowisko alfy żaden z prawowitych potomków nie będzie odpowiedni, wtedy do tej funkcji władca wybiera innego zastępcę, którego może uzgodnić z klanem.
11. Alfa KP ma prawo wydać wyrok/cofnąć decyzję poprzedniej Alfy, włącznie z tą dotyczącą zniesienia wyroku w wypadku zdrady.
II Hierarchia i zwyczaje
1. W klanie obowiązuje ściśle określona hierarchia i etykieta. Do wilków wyżej postawionych w klanie należy zwracać się z szacunkiem i przy powitaniu wymieniać wszystkie miana. (imię rangowe;przydomek;imię właściwe). Pierwszy powinien się witać wilk niższy stanowiskiem, jednak każdy jest zobowiązany do prezentowania dobrych manier.
2. Zabronione jest wykorzystywanie swojej pozycji do poniżania wilków, które znajdują się niżej w hierarchii, wydawania im upokarzających rozkazów czy narażania ich zdrowia dla własnej wygody. Hierarchia jest bardzo ważna, ale godne traktowanie należy się każdemu członkowi stada — tylko poprzez wzajemny szacunek możemy skutecznie współpracować i tworzyć potęgę.
3. Dowódcom swoich grup oraz upiorom należy się bezdyskusyjne posłuszeństwo, ponieważ działają w imieniu alfy i ponoszą odpowiedzialność za swoich podopiecznych.
4. Każdego dotyczy obowiązek dobrego zachowania i obycia. Jako arystokraci powinniście cechować się nienagannymi manierami i rozsądkiem, ponieważ przynosząc wstyd sobie kompromitujecie cały klan. Oznacza to między innymi, że zachowania takie jak wandalizm czy nieuzasadniona przemoc fizyczna będą tępione.
5. Każda ranga ma swoje znaczenie i wymaga zmiany waszego zachowania oraz umiejętności przystosowania się do nowej funkcji. Nasz klan nie bez powodu nazywa się Klanem Potępienia — znajcie swoją wartość i nie wątpcie we własną siłę, by budzić strach.
6. Pod żadnym pozorem nikomu z klanu nie wolno walczyć na śmierć i życie z członkiem innego klanu bez wiedzy i zgody alfy (tyczy się to też wypraw, w których można stracić postać!)
7. Funkcje doradcze w klanie Potępienia sprawują doradcy — dostarczają Alfie własne wnioski do rozpatrzenia bądź pomagają władcy w podejmowaniu poszczególnych decyzji. Doradcy zazwyczaj uczestniczą w powstawaniu najważniejszych postanowień klanu, jeśli władca uzna jej głos za potrzebny. Doradcy podlegają bezpośrednio Alfie, żadnej innej randze.
8. Upiory stoją w hierarchii zaraz za alfą i tworzą jego zaufaną świtę. W razie nieobecności alfy często go zastępują, na co dzień zaś stanowią jego oczy i uszy.
9. Ranga jako pierwsza określa miejsce w hierarchii. Jeśli dwa wilki mają taką samą rangę — kolejną zasadą jest wysokość przydomka. Jeśli i te się pokrywają, wyżej w hierarchii znajduje się wilk, który jest dłużej stażem na randze.
10. Zabronione jest utrzymywanie bliskich kontaktów z wilkami spoza klanu czy spoufalanie się z nimi, ponieważ osłabia to więź z watahą i stanowi zagrożenie dla potęgi klanu. Wlicza się w to zarówno kontakt fizyczny, jak wydawanie informacji poufnych lub wszelkie inne zachowania, których nie można określić jako czystą prezentację dobrych manier.
11. Nieuzasadnione używanie przemocy jest zabronione, ale nie oznacza to, że potępieni w ogóle nie mają prawa używać siły w stosunku do innych wilków. Pamiętajcie, że wilki to drapieżniki, jeśli macie ku temu słuszny powód — róbcie użytek ze swoich kłów i pazurów.
III Klanowe Dyskusje
1. Wszystkie dyskusje na Statku Nokturn (z wyłączeniem offtopu) objęte są ŻZ a wtrącenia userskie nie zwalniają z ich przestrzegania. W dyskusjach wypowiadamy się jako wilki (w miarę możliwości)
2. Za łamanie praw klanowych alfa wymierza kary, zaś za naruszanie regulaminu forum ostrzeżenia przyznają moderatorzy klanu (w tym przywódca)
3. Nie zakładajcie zbyt wielu tematów na Statku Nokturn. Jeśli musicie już taki temat stworzyć, niech będzie wartościowy.
4. Nigdy nie ustawiajcie tematu jako "przyklejony". Ten typ informacji pozostawcie dla alfy.
IV Porwania i więźniowie
1. Na akcjach wszyscy winniście stanowić jedność i chronić się wzajemnie. Wykorzystujcie atuty swoich rang i działacie sprytnie. Pamiętajcie, że siła tkwi we współpracy i że kiedy będziecie działać razem, trudniej będzie was powstrzymać.
2. Nagminne wpadanie do lochów obcych klanów będzie skutkowało stratą w oczach Alfy na wartości. Macie być przebiegli i sprytni, sprawiać wrażenie nieuchwytnych. Pamiętajcie jednak, że rozwaga to nie tchórzostwo — nigdy się nie narażając nie będziecie mieli okazji do udowodnienia swojej siły.
3. Porywając, zarzucajcie liny sprawnie i bez przerwy. Nigdy nie wiadomo kiedy ktoś wbiegnie z pomocą. Dlatego im więcej lin, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu.
4. Kiedy porwiecie wilka najpierw zapisujcie go do Spisu w lochach, a dopiero później zamykajcie w klatce. To nie da mu możliwości ucieczki.
5. Pamiętajcie, że przemoc fizyczna wobec więźniów to ostateczność — nie traćcie nad sobą panowania. Nie dajcie się sprowokować więźniom i nie uczestniczcie w bezsensownych rozmowach. Pamiętajcie, że przebiegła rozmowa jest najlepszym sposobem na pozyskanie istotnych informacji lub wykazania własnej inteligencji. Jeśli więzień swoim zachowaniem zasłużył na wymierzenie mu kary — możecie zabrać go do komnaty płaczu lub tuż przed jego wypuszczeniem z pomocą prześladowcy obniżyć statystyki na 48 h.
6. Decyzję o zamknięciu wilka w Klatce Wilczaroodpornej mogą podjąć Alfy oraz wilk odpowiedzialny za spis więźniów.
V Dołączanie do klanu
1. Dołączając do klanu automatycznie zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich praw i zwyczajów klanowych. Nieznajomość zasad nie zwalnia nikogo z podporządkowania się im.
2. Każdy potomek członka klanu Potępienia ma prawo do zdania szkolenia i otrzymania rangi dorosłej (zwykłego wilka bądź wyższej — w zależności od uznania alfy.)
3 Szczeniak/Adept zaraz po zdaniu szkolenia na dorosłego wilka ma obowiązek złożyć Przysięgę Wierności, przez co pokaże swoje przywiązanie do klanu oraz dojrzałość. Słowa ów przysięgi należy wypowiedzieć w obecności szkolącego przy Kolumnach Hadesa. Jeśli Szczeniak/Adept tego nie uczyni, nie zostanie mu przyznana wyższa ranga.
4. Każdy wilk, którego oboje rodzice nie są członkami klanu potępienia dołącza do klanu z rangą sługi.
5. Każdy wilk, który przed dołączeniem do klanu był samotnikiem bądź członkiem obcego klanu otrzymuje na start rangę sługi.
VI Sługi
1. Sługi są najniższą rangą w klanie i muszą odznaczać się pokorą oraz zwracać się z należytym szacunkiem do wszystkich wyżej ustawionych w hierarchii wilków.
2. Sługa nie może odejść z klanu bez zgody alfy oraz pana ani wypowiadać się w dyskusjach bez uprzedniej konsultacji ze swoim właścicielem.
3. Sługa po wstąpieniu do klanu może zostać przyjęty pod opiekę jednego z wyżej postawionych wilków, który w zamian za posłuszeństwo ofiarowuje mu ochronę i kształcenie. Umowę sługa przyjmuje dobrowolnie lub pozostaje bezpański.
4. Układ, który wiąże zwierzchnika ze sługą jest obustronny i za jego złamanie grozi kara zarówno dla sługi, jak i zwierzchnika.
5. Umowa powinna zawierać okres poddaństwa sługi oraz zakres jego praw i obowiązków. Umowa musi być zaakceptowana przez obie strony i alfę. (Może być słowna, zawarta fabularnie)
6. W razie niedopełnienia umowy przez sługę — jego poddaństwo może zostać wydłużone. Jeśli zwierzchnik złamie układ, za karę może zostać pozbawiony przez alfę sługi, zamknięty w lochu bądź ukarany w inny sposób.
7. Sługę za zgodą alfy posiąść może tylko wilk o randze wyżej ustawionej w hierarchii (Uzdrowiciel/Wampir/DW/Książę/Księżniczka/Mistrz/GD — 1, Upiór — 2, Alfa — 3)
8. Zabronione jest poniżanie swoich lub obcych sług, zaniedbywanie ich lub czynienie krzywdy.
9. Zwierzchnik sługi może ganić go za niewłaściwe zachowanie i stosować wszelakiego rodzaju sankcje lub ograniczenia. W sytuacji, w której sługa zaatakuje swojego zwierzchnika fizycznie, może zostać zabity na miejscu.
10. Zwierzchnik ma prawo opatrzyć sługę we właściwy dla siebie/swojego rodu symbol, który jednak nie będzie upokarzający dla sługi. Jest to oznaka władzy zwierzchnika nad swoim poddanym.
11. Hierarchia sług jest określona przez hierarchię ich zwierzchników — działa to nie tylko w relacjach między samymi sługami, ale także wobec innych wilków. Znieważenie sługi należącego do ważnej osoby w klanie może przynieść odwet ów osoby na jednostce znieważającej.
12. Po zwolnieniu sługi zwierzchnik przekazuje alfie referencje, które władca może wziąć pod uwagę przy wyborze rangi dla poddanego.
I Władza i kary
1. Na szczycie hierarchii stoi Samiec Alfa bądź Samica Alfa (w zależności od obecnej władzy w klanie) i wszyscy są winni mu/jej/im szacunek i posłuszeństwo.
2. Alfa podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących klanu i podważanie ich jest zabronione.
3. Wszelkie bunty, spiski i działania wymierzone przeciwko władzy lub/i stabilności klanu będą bezwzględnie tłumione i surowo karane.
4. Alfa wymierza sprawiedliwość w klanie według swojego uznania i nie ma obowiązku pobłażać na pomniejsze wybryki. Należy zawsze mieć się na baczności i nigdy nie naruszać Żelaznych Zasad.
5. Przywódca klanu samodzielnie decyduje o awansach biorąc pod uwagę aktywność, potencjał i właściwe zachowanie podwładnych. Nie patrzy jedynie na wysiłki wilków, ale także na skutki ich działań oraz postawę, dlatego jednych może cenić bardziej od innych. Władca nie jest zobowiązany do tłumaczenia się ze swoich wyborów lub słuchania rad klanu, lecz może tak postępować.
6. Wkradanie się w łaski władcy czczymi pochlebstwami może przynieść tragiczne skutki dla kariery takiego wilka, ponieważ alfa ceni spryt, inteligencję, lojalność i siłę charakteru, a nie cwaniactwo.
7. Naleganie o przyznanie awansu będzie odnosiło zupełnie odwrotny skutek i może przekreślić jakąkolwiek szansę rozwoju kariery.
8. Wilki, które nie będą nadawały się do tego klanu zostaną wypędzone lub zabite.
9. Za łamanie Żelaznych Zasad lub inne występki władca może skazać członka klanu na śmierć, wygnanie, degradację na sługę, pozbawienie stanowiska i przydomków, karne zadanie bądź odsiadkę w lochach.
10. Tron Klanu Potępienia nie zawsze jest dziedziczny i nie jest z zasady przekazywany z pokolenia na pokolenie. Jeśli na stanowisko alfy żaden z prawowitych potomków nie będzie odpowiedni, wtedy do tej funkcji władca wybiera innego zastępcę, którego może uzgodnić z klanem.
11. Alfa KP ma prawo wydać wyrok/cofnąć decyzję poprzedniej Alfy, włącznie z tą dotyczącą zniesienia wyroku w wypadku zdrady.
II Hierarchia i zwyczaje
1. W klanie obowiązuje ściśle określona hierarchia i etykieta. Do wilków wyżej postawionych w klanie należy zwracać się z szacunkiem i przy powitaniu wymieniać wszystkie miana. (imię rangowe;przydomek;imię właściwe). Pierwszy powinien się witać wilk niższy stanowiskiem, jednak każdy jest zobowiązany do prezentowania dobrych manier.
2. Zabronione jest wykorzystywanie swojej pozycji do poniżania wilków, które znajdują się niżej w hierarchii, wydawania im upokarzających rozkazów czy narażania ich zdrowia dla własnej wygody. Hierarchia jest bardzo ważna, ale godne traktowanie należy się każdemu członkowi stada — tylko poprzez wzajemny szacunek możemy skutecznie współpracować i tworzyć potęgę.
3. Dowódcom swoich grup oraz upiorom należy się bezdyskusyjne posłuszeństwo, ponieważ działają w imieniu alfy i ponoszą odpowiedzialność za swoich podopiecznych.
4. Każdego dotyczy obowiązek dobrego zachowania i obycia. Jako arystokraci powinniście cechować się nienagannymi manierami i rozsądkiem, ponieważ przynosząc wstyd sobie kompromitujecie cały klan. Oznacza to między innymi, że zachowania takie jak wandalizm czy nieuzasadniona przemoc fizyczna będą tępione.
5. Każda ranga ma swoje znaczenie i wymaga zmiany waszego zachowania oraz umiejętności przystosowania się do nowej funkcji. Nasz klan nie bez powodu nazywa się Klanem Potępienia — znajcie swoją wartość i nie wątpcie we własną siłę, by budzić strach.
6. Pod żadnym pozorem nikomu z klanu nie wolno walczyć na śmierć i życie z członkiem innego klanu bez wiedzy i zgody alfy (tyczy się to też wypraw, w których można stracić postać!)
7. Funkcje doradcze w klanie Potępienia sprawują doradcy — dostarczają Alfie własne wnioski do rozpatrzenia bądź pomagają władcy w podejmowaniu poszczególnych decyzji. Doradcy zazwyczaj uczestniczą w powstawaniu najważniejszych postanowień klanu, jeśli władca uzna jej głos za potrzebny. Doradcy podlegają bezpośrednio Alfie, żadnej innej randze.
8. Upiory stoją w hierarchii zaraz za alfą i tworzą jego zaufaną świtę. W razie nieobecności alfy często go zastępują, na co dzień zaś stanowią jego oczy i uszy.
9. Ranga jako pierwsza określa miejsce w hierarchii. Jeśli dwa wilki mają taką samą rangę — kolejną zasadą jest wysokość przydomka. Jeśli i te się pokrywają, wyżej w hierarchii znajduje się wilk, który jest dłużej stażem na randze.
10. Zabronione jest utrzymywanie bliskich kontaktów z wilkami spoza klanu czy spoufalanie się z nimi, ponieważ osłabia to więź z watahą i stanowi zagrożenie dla potęgi klanu. Wlicza się w to zarówno kontakt fizyczny, jak wydawanie informacji poufnych lub wszelkie inne zachowania, których nie można określić jako czystą prezentację dobrych manier.
11. Nieuzasadnione używanie przemocy jest zabronione, ale nie oznacza to, że potępieni w ogóle nie mają prawa używać siły w stosunku do innych wilków. Pamiętajcie, że wilki to drapieżniki, jeśli macie ku temu słuszny powód — róbcie użytek ze swoich kłów i pazurów.
III Klanowe Dyskusje
1. Wszystkie dyskusje na Statku Nokturn (z wyłączeniem offtopu) objęte są ŻZ a wtrącenia userskie nie zwalniają z ich przestrzegania. W dyskusjach wypowiadamy się jako wilki (w miarę możliwości)
2. Za łamanie praw klanowych alfa wymierza kary, zaś za naruszanie regulaminu forum ostrzeżenia przyznają moderatorzy klanu (w tym przywódca)
3. Nie zakładajcie zbyt wielu tematów na Statku Nokturn. Jeśli musicie już taki temat stworzyć, niech będzie wartościowy.
4. Nigdy nie ustawiajcie tematu jako "przyklejony". Ten typ informacji pozostawcie dla alfy.
IV Porwania i więźniowie
1. Na akcjach wszyscy winniście stanowić jedność i chronić się wzajemnie. Wykorzystujcie atuty swoich rang i działacie sprytnie. Pamiętajcie, że siła tkwi we współpracy i że kiedy będziecie działać razem, trudniej będzie was powstrzymać.
2. Nagminne wpadanie do lochów obcych klanów będzie skutkowało stratą w oczach Alfy na wartości. Macie być przebiegli i sprytni, sprawiać wrażenie nieuchwytnych. Pamiętajcie jednak, że rozwaga to nie tchórzostwo — nigdy się nie narażając nie będziecie mieli okazji do udowodnienia swojej siły.
3. Porywając, zarzucajcie liny sprawnie i bez przerwy. Nigdy nie wiadomo kiedy ktoś wbiegnie z pomocą. Dlatego im więcej lin, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu.
4. Kiedy porwiecie wilka najpierw zapisujcie go do Spisu w lochach, a dopiero później zamykajcie w klatce. To nie da mu możliwości ucieczki.
5. Pamiętajcie, że przemoc fizyczna wobec więźniów to ostateczność — nie traćcie nad sobą panowania. Nie dajcie się sprowokować więźniom i nie uczestniczcie w bezsensownych rozmowach. Pamiętajcie, że przebiegła rozmowa jest najlepszym sposobem na pozyskanie istotnych informacji lub wykazania własnej inteligencji. Jeśli więzień swoim zachowaniem zasłużył na wymierzenie mu kary — możecie zabrać go do komnaty płaczu lub tuż przed jego wypuszczeniem z pomocą prześladowcy obniżyć statystyki na 48 h.
6. Decyzję o zamknięciu wilka w Klatce Wilczaroodpornej mogą podjąć Alfy oraz wilk odpowiedzialny za spis więźniów.
V Dołączanie do klanu
1. Dołączając do klanu automatycznie zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich praw i zwyczajów klanowych. Nieznajomość zasad nie zwalnia nikogo z podporządkowania się im.
2. Każdy potomek członka klanu Potępienia ma prawo do zdania szkolenia i otrzymania rangi dorosłej (zwykłego wilka bądź wyższej — w zależności od uznania alfy.)
3 Szczeniak/Adept zaraz po zdaniu szkolenia na dorosłego wilka ma obowiązek złożyć Przysięgę Wierności, przez co pokaże swoje przywiązanie do klanu oraz dojrzałość. Słowa ów przysięgi należy wypowiedzieć w obecności szkolącego przy Kolumnach Hadesa. Jeśli Szczeniak/Adept tego nie uczyni, nie zostanie mu przyznana wyższa ranga.
4. Każdy wilk, którego oboje rodzice nie są członkami klanu potępienia dołącza do klanu z rangą sługi.
5. Każdy wilk, który przed dołączeniem do klanu był samotnikiem bądź członkiem obcego klanu otrzymuje na start rangę sługi.
VI Sługi
1. Sługi są najniższą rangą w klanie i muszą odznaczać się pokorą oraz zwracać się z należytym szacunkiem do wszystkich wyżej ustawionych w hierarchii wilków.
2. Sługa nie może odejść z klanu bez zgody alfy oraz pana ani wypowiadać się w dyskusjach bez uprzedniej konsultacji ze swoim właścicielem.
3. Sługa po wstąpieniu do klanu może zostać przyjęty pod opiekę jednego z wyżej postawionych wilków, który w zamian za posłuszeństwo ofiarowuje mu ochronę i kształcenie. Umowę sługa przyjmuje dobrowolnie lub pozostaje bezpański.
4. Układ, który wiąże zwierzchnika ze sługą jest obustronny i za jego złamanie grozi kara zarówno dla sługi, jak i zwierzchnika.
5. Umowa powinna zawierać okres poddaństwa sługi oraz zakres jego praw i obowiązków. Umowa musi być zaakceptowana przez obie strony i alfę. (Może być słowna, zawarta fabularnie)
6. W razie niedopełnienia umowy przez sługę — jego poddaństwo może zostać wydłużone. Jeśli zwierzchnik złamie układ, za karę może zostać pozbawiony przez alfę sługi, zamknięty w lochu bądź ukarany w inny sposób.
7. Sługę za zgodą alfy posiąść może tylko wilk o randze wyżej ustawionej w hierarchii (Uzdrowiciel/Wampir/DW/Książę/Księżniczka/Mistrz/GD — 1, Upiór — 2, Alfa — 3)
8. Zabronione jest poniżanie swoich lub obcych sług, zaniedbywanie ich lub czynienie krzywdy.
9. Zwierzchnik sługi może ganić go za niewłaściwe zachowanie i stosować wszelakiego rodzaju sankcje lub ograniczenia. W sytuacji, w której sługa zaatakuje swojego zwierzchnika fizycznie, może zostać zabity na miejscu.
10. Zwierzchnik ma prawo opatrzyć sługę we właściwy dla siebie/swojego rodu symbol, który jednak nie będzie upokarzający dla sługi. Jest to oznaka władzy zwierzchnika nad swoim poddanym.
11. Hierarchia sług jest określona przez hierarchię ich zwierzchników — działa to nie tylko w relacjach między samymi sługami, ale także wobec innych wilków. Znieważenie sługi należącego do ważnej osoby w klanie może przynieść odwet ów osoby na jednostce znieważającej.
12. Po zwolnieniu sługi zwierzchnik przekazuje alfie referencje, które władca może wziąć pod uwagę przy wyborze rangi dla poddanego.