Ciężki zapach zgnilizny unosi się nad Czarnymi Bagnami, zniechęcajac każdego, kto przez nieszczęśliwe zrządzenie losu zabłądzi na tych terenach. Tutejsza woda jest mętna, po napiciu pozostawiająca w pysku mnóstwo ziemi i innych mało przyjemnych osadów. Zwierzyna nie zapuszcza się tutaj zbyt często, toteż i miejsce to nie jest zbyt często odwiedzane przez wilki. Dodatkowo, graniczące z Przeklętym Jeziorem błota w sposób szczególny przypadły do gustu wszelkiej maści aligatorom, które przyczajone wśród wysokich traw czekają na swoje ofiary. To sprawia, że przybycie do Czarnego Bagna nie tylko jest bezcelowe, ale także niebezpieczne.
Choć cała aura nie zachęca do zapuszczania się w głąb tych terenów to wytrawni zwiadowcy będę wiedzieli, jak przejść po tych terenach suchą łapą. Małe, porośnięte pożółkłą trawą wysepki stanowią trudne do odnalezienia mosty pomiędzy brzegami.
Miejsce to warto odwiedzić dla widoku zbutwiałych drzew i latających nad nimi świetlikami. Często snuje się tutaj gęsta mgła, w dużym stopniu uniemożliwiając dostrzeżenie czegokolwiek w większej odległości. To wszystko dodaje temu miejscu przedziwnego mistycyzmu.
Wilcza legenda na temat tego miejsca: w bagnach mieszkają dusze tych wilków, które sie tutaj utopiły. Potrafia one rozmawiać i zwodzić tych, którzy zapuścili się w te strony, zachęcając do wejścia do wody.
(c) Blizna
— Zbieractwo: Bagienny szlam, Bagienna woda —
Każdy próbujący zdobyć bagienny szlam lub bagienną wodę dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić czy spotka jednego z zamieszkujących te tereny aligatorów. Jeśli wynik wynosi:
1-2, to brak spotkania z aligatorem (33,3% szans)
Aligator nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez ugryzienia.
3-4, to atak ostrzegawczy (33,3% szans)
Postać traci -3 PŻ od pojedynczych, płytkich zadrapań.
5-6, to aligator ugryzł postać (33,3% szans)
Postać traci -6 PŻ, pogryziona przez aligatora.
Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].