Strona 1 z 1

Ognisty Kanion

: 15 sty 2025, 23:59
autor: Mistrz Gry
Podgląd terenów
Przepływająca tędy przez tysiące lat rzeka po której w dzisiejszych czasach nie ma już ani kropli, wytrwale żłobiła kanion cieszący teraz oczy i zmysły przybywających w te strony wilków. Teren jest bowiem niezwykle rozległy i nietrudno jest objąć go wzrokiem niemal w całości, co znacznie ułatwia wypatrzenie zwierzyny lub ewentualnego przeciwnika. Wysokie krzewy i pojedyncze drzewa pomagają w ukryciu się podczas skradania, a miękka, pomarańczowa ziemia, od której to barwy Kanion wziął swoją nazwę — w przeciwieństwie do lasu całkowicie wolna od pękających pod łapami suchych liści — wydaje się być wręcz stworzona do bezszelestnego poruszania się. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że to miejsce jest całkowitym pustkowiem na którym jakakolwiek zwierzyna ani myśli przebywać, lecz wprawny łowca wyczuje wszechobecną woń dzikich koni, w licznych stadach przemierzających te równiny.
Można tu również napotkać kilka gatunków ptaków, które jednak są znacznie trudniejszą zdobyczą, gdyż mają zwyczaj przebywać na dużych wysokościach na które nie sposób się dostać, o ile nie jest się szczęśliwym posiadaczem lotnych skrzydeł. Innym utrudnieniem jest panujący tu nieustannie upał i niedostatek wody, co także lepiej mieć na uwadze zapuszczając się w te strony, jeśli nie chce się skończyć jak właściciele walających się gdzieniegdzie czaszek i innych pozostałości po szkieletach.
(c) Lukrecja
Zbieractwo: jad skorpiona, jad kobry, pazur kangura
Jad skorpiona
Jad kobry
Pazur kangura
Każdy próbujący zdobyć jak skorpiona dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji ze skorpionem. Jeśli wynik wynosi:
1, to atak nie nastąpił (16,7% szans)


Skorpion nie atakuje, a postać zdobywa surowiec bez użądlenia.
2-5, to powierzchowne użądlenie (66,7% szans)

Postać traci -5 PŻ na wskutek płytkiego użądlenia.
6, to krytyczne użądlenie (16,7% szans)

Postać trai -8PŻ na wskutek głębokiego użądlenia i wstrzyknięcia jadu przez skorpiona.

Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
Każdy próbujący zdobyć jad kobry dodatkowo do wymagań zbieractwa wykonuje rzut kością 1k6, aby sprawdzić skutki interakcji z kobrą. Jeśli wynik wynosi:
1-4, to brak ataku kobry (66,7% szans)

Postać zdobywa surowiec bez ukąszenia.
5, to drobne ukąszenie (16,7% szans)

Postać traci -5 PŻ i niewielki bąbel w miejscu ukąszenia.
6, to atak kobry (16,7% szans)

Postać zostaje mocno ugryziona przez co traci -8 PŻ, a w miejscu ugryzienia jest tkliwe i bardzo bolesne.[/columns]

Uwaga: Faun, Leszy, Zwierzar, Manifest (Potomek Puszczy) i Alfa KN poprzedza rzut kością 1k6, rzutem 1k2 na to, czy zdoła porozumieć się ze zwierzęciem i dojść do porozumienia w sprawie surowca [1k2, gdzie 1 to "tak", a 2 to "nie"; jeśli wypadnie "nie" to należy rzucić 1k6].
Aby zdobyć pazur kangura, należy upolować kangura. Wiek osobnika dowolny.